ندای قلبم

مادرم به من چیزی یادنداد

چهارشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۲۵ ب.ظ

همیشه با خودم فکر میکردم کی باید بهم  نحوه برخورد با دیگران رو بهم یاد میداد،کی باید بهم میگفت وقتی وارد جمعی شدی سلام کن،کی باید بهم میگفت چطوری بابزرگترم رفتار کنم و گستاخانه جوابشو نو ندم ،کی باید میگفت با مهربونی هم میشه برخود کنی و اتفاقا ازاین راه سریع به خواستت میرسی. همیشه مادرم رو مقصر این چیزا ها میدونستم فک میکردم اون موظف بوده که همه چی رو بهم یاد بده تا امسال که بیست سالم شد و یکمی تجربه هام بیشتر شد وخیلی چیزا هارو فهمیدم که اگه نمیفهمیدم خیلی راحت تربودم و شبا خیلی سریع تر خابم میبرد .

الان فکر میکنم که مادرم چیو باید بهم یاد میداد؟

مثلا میومد بهم میگفت :تو هر جمعی که وارد شدی اول سلام کن دخترم چون بزرگترن .ولی اون میدونست که اون بزرگتر خیلی وقت ها منو درک نمیکنن و بیشتر مواقع با خواسته من مخالفت میکنن فقط به این دلیل که خودشون راحت تر باشن بدون هیچ توجهی به چیزی که ازته قلبم میخام و منو راضی میکنه.

یااینکه میومد بهم میگفت: باید اینو بدونی که همه آدما مثل خودت فکر نمیکنن ،آدما فرق دارن ،حرفاشون ،برداشتشون،خواسته ها وآرزو هاشون ،طرز کمک کردنشون و...

یا باید اینو میگفت که خیلیا هستن فقط دنبال کوچک کردن تو هستن پس باید مراقب باشی که ضربه نخوری ازشون.

ولی من بیشتر انتظار داشتم که بهم یاد میداد که ساده نباشم هرکسی باهام خوب بود اونو خوب ندونم و آدما رو از روی ظاهرشون قضاوت نکنم و یکم درون گرا باشم .

بعضی وقتا از فرط سادگی دوستام سر به سرم میزاشتن و بعدا که میفهمیدم خیلی ناراحت میشدم یااینکه خیلیا یه سری حرفارو غیر مستقیم بهم میگفتن ولی من همون لحظه نمیفهمیدم که منظورشون منم و حداقل چند ماه بعد میفهمیدم شاید هنوزم منظور خیلیا رو نفهمیدم و معلوم نیست کی قراره بفهمم آخه مامانم بهم نگفته بود که مردم گاهی اوقات خلاف اون چیزی که بهت میگن رو ازت میخوان .

یا اینکه بهم نگفته بود که باکنایه میتونی هرچیزی رو به هر کسی بگی و بعدشم با یه معذرت خواهی کوچیک جمش کنی و اصلا به این فکر نکنی که طرف مقابل چه قدر عذاب میکشه .

اینو بهم یاد نداد که اگر از کسی ناراحت شدی میتونی پشت سرش حرف بزنی و همه رو علیه اون کنی و شایدم باسه همینه که خیلی آدم رکی شدم وهرچیزی بشه مستقیم به خود طرف میگم و اونم ازم ناراحت میشه بااینکه خبر نداره همون دوستای خودش پشت سرش خیلی بدتر از حرفای منو راجبش میگن.

الان که دارم فکر میکنم میبنم مامانم کار درستی کرده چون بقیه مامانا فقط گرگ بودن رو به فرزندانشون یاد میدادن ولی مامان من نمیخاسته منم یه گرگ بار بیامواینکه اون میخاسته خودم باشم چیزی که خودم انتخاب کردم .

*روزت مبارک بهترین مادر *

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۸
Narges ii

نظرات  (۱)

۲۰ اسفند ۹۷ ، ۲۲:۲۴ جناب منزوی
همه از پدر و مادرها انتظار دارن، یه عده خودشون یاد میگیرن یه عده بهشون یاد میدن.
خدا مادرتون رو حفظ کنه :)
پاسخ:
بله همینطوره واقعا.
خیلی ممنونم همچنین:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی